Suche
Datum:21.09.05
Titel:National Post (of Canada) v. 20.09.2005: OPINION: WHERE'S THE DATA?
Link:www.climateaudit.org/?p=376#more-376
Details1:OPINION: WHERE'S THE DATA?

National Post (of Canada)
20 September 2005
See

Holding science to prospectus standards would stop climate researchers from launching misrepresentations like the 'Hockey Stick'

By David Legates

In June, the energy and commerce committee of the U.S. House of Representatives opened an investigation of a prominent scientific study and the circumstances under which it became the centerpiece of a report by the United Nations Intergovernmental Panel on Climate Change.

The investigation has many observers, including climate scientists themselves, up in arms. The Washington Post called the committee action a "witch hunt," while others have compared it to the Spanish Inquisition. The American Geophysical Union and the American Meteorological Society have written a joint letter of protest, accusing the House energy committee of undermining science and attempting to intimidate its authors. Editors of prominent journals like Nature and Science have weighed in on even stronger terms.
...

Bitte auf den Link clicken !
Datei1:
Details2: 
Datei2:
Details3: 
Datei3:
Details4: 
Datei4:
Details5: 
Datei5:
Details6: 

Kurzmeldungen

Newsletter 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 Newsletter abonnieren

 

If the facts change, I'll change my opinion.
What do you
do, Sir?

(John Maynard Keynes)

KlimaNotizen will dazu beitragen, dass die öffentlichen Diskussionen zur allgemeinen Klimaentwicklung ausgewogener werden.
Daher stehen hier vor allem Informationen, die in der öffentlichen Wahrnehmung zu kurz zu kommen scheinen.
Und daher ist KlimaNotizen selbst auch nicht ausgewogen.
Wer sich ein möglichst objektives Bild über Erkenntnisse und Meinungen verschaffen möchte, sollte selbst alle Informationen zur Kenntnis nehmen.
Dabei können die angeführten Links sehr hilfreich sein.

Impressum:
Klaus Öllerer
Viktoriastr. 5A
D30451 Hannover
Germany
email: klaus.oellerer@oellerer.net
phone: +49 (0)170 / 92 60 771

Die Inhalte angeführter Links und Quellen werden von diesen selbst verantwortet.

Diese Site dient ausschließlich wissenschaftlichen Zwecken